Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele |
opakování druhů vět vedlejších, poměrů mezi větami hlavními; souvětí souřadné a podřadné
impresionismus, secese, dekadence, symbolismus
typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry |
30. 5. - čtvrtletní písemná práce z mluvnické části
31.5. nebo 1. 6. - test - realismus, naturalismus, přelom století |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zeptá se na základní informace. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 1 C, D |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Budoucí čas jednoduchý, opakování časování zvratných sloves. Jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům.
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět.
Základní zdvořilostní obraty.
Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Gramatika:
Modální, nepravidelná slovesa a slovesa s odlučitelnou předponou.
Skloňování osobních zájmen.
Témata:
Im Restaurant, im Geschäft. |
Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
načrtne a sestrojí sítě základních těles
užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
kužel
sítě těles
přenos tepla |
|
Člověk a společnost |
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit.
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva.
Uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. |
Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy.
Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi.
První světová válka.
Krajské členění České republiky.
Kraje České republiky.
Problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství.
Globalizace. |
|
Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
znaky hudebních stylů a slohů
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
VV - parafráze na vybraný realistický obraz v intencích jednoho z moderních uměleckých směrů (impresionismus, fauvismus, expresionismus, kubismus, abstrakce)
HV - hudební styly 20. století - seznámení a opakování formou kahootu |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje odbíjení, košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvoj. pohyb. dovednosti - gymnastika, moderní gymnastika a kondiční formy cvičení.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Posoudí různé způsoby chování lidé z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví a zdraví druhých.
Z různých způsobů chování vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. |
Míčové hry.
Doplňkové sporty.
Gymnastika.
Doping ve sportu.
Návykové látky. |
LonCup
Cyklovýlet v rámci projektového dne. |
Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne. |
|
Člověk a příroda |
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání.
Přečte chemické rovnice a s využitím zákona o zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. |
chemické rovnice, neutralizace, zákon zachování hmotnosti.
látkové množství, molární hmotnost. |
|